Thursday, January 8, 2009

Media pro-BN membohong

Setahu kita, sejak kebelakangan ini media-media pro-Barisan Nasional (BN) banyak memburuk-burukan Kerajaan-kerajaan negeri Perak dan Selangor behubung dengan isu-isu tabika-tabika Umno yang menumpang di dewan-dewan umum di dalam beberapa buah daerah di negeri-negeri tersebut yang telah dikunci, diarah berpindah dan macam-macam lagi tuduhan serta fitnah yang tidak benar.

Malah masalah dan pembohongan tersebut sengaja diperbesar-besarkan oleh beberapa media pro-BN yang bertujuan menggambarkan kononnya Pakatan Rakyat bertindak kejam terhadap orang ramai khususnya kanak-kanak.

Oleh yang demikian, Kerajaan-kerajaan negeri Perak dan Selangor perlu tampil ke depan untuk menjelaskan perkara yang sebenarnya dengan segera agar rakyat tidak dibohongi dengan pelbagai maklumat palsu yang sering dipapar oleh media-media pro-BN.

Kepada para penduduk dan rakyat, janganlah mempercayai sangat media-media pro-BN yang berat sebelah ini. Kebanyakan berita-berita yang disiarkan oleh mereka ini adalah tidak benar dan bertujuan untuk mengelirukan rakyat.

No comments: