Sunday, November 23, 2008

Lagi ancaman perkauman Umno di Kedah

Lihat apa yang telah dan sedang berlaku di negeri Kedah baru-baru ini. Apakah tujuan sebenar Umno dan pergerakan pemudanya di dalam meneruskan agenda-agenda ala-Nazi perkauman mereka.

Perbuatan mereka yang sering menggalakkan kebencian dan perpecahan kaum adalah merbahaya dan perlu dibendung dengan segera.

Jika Umno dibenarkan untuk terus berada di bumi ini maka perpaduan dan keharmonian antara kaum di negara ini tidak akan tercapai dengan sepenuhnya. Agenda-agenda politik Umno yang sering berlandaskan kebencian, kafir-mengkafir serta ketuanan ke atas kaum-kaum yang lain dan mempergunakan serta memutarbelitkan masyarakat Melayu untuk mencapai tujuan politik mereka ini adalah dianggap berbahaya dan boleh memudaratkan keselamatan negara kita.

Oleh yang demikian, Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah perlu mengambil tindakan sewajarnya bagi memastikan keselamatan dan keharmonian masyarakat berbilang kaum di negeri itu tidak digugat oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab, khususnya Umno dengan ideologi mereka yang kusut dan tidak bertamadun.

No comments: