Saturday, November 22, 2008

Ali Rustam gilakan Shah Rukh Khan

Kegilaan Ketua Menteri Melaka dan Naib-Presiden Umno Datuk Ali Rustam sehingga ingin menganugerahkan gelaran Datuk kepada Shah Rukh Khan ternyata telah memalukan dirinya dan kerajaan negeri Melaka sendiri.

Wakil Shah Rukh Khan telah memaklumkan kepada Ali Rustam bahawa beliau tidak dapat menerima gelaran tersebut kerana kesibukan beliau di dalam siri perfileman di Bollywood. Ternyata Ali Rustam dan kerajaan negeri Melaka sekali lagi merayu agar Shah Rukh Khan segera datang ke Melaka untuk menerima anugerah Datuk tersebut.

Akan tetapi, masih tidak ada maklum balas daripada Shah Rukh Khan mengenai permintaan Ali Rustam untuk menyegerakan penganugerahan tersebut. Mungkinkah Shah Rukh Khan sememangnya telah mengetahui bahawa Ali Rustam adalah Naib-Presiden Umno, parti yang mendominasi BN dan terkenal dengan ideologi ketuanannya terhadap kaum-kaum yang lain serta peminggiran masyarakat India di negara ini oleh Umno serta pengharaman Hindraf oleh Umno baru-baru ini?

Penangguhan tersebut jelas telah memalukan Ali Rustam. Keinginan beliau untuk bergambar dengan Shah Rukh Khan mungkin akan hanya menjadi khayalan semata-mata. Apakah aksinya yang seterus?

No comments: