Tuesday, September 30, 2008

Datuk Azhar berjaya halang pelaburan asing ke Pulau Pinang

Sekali lagi Umno Pulau Pinang bersama dengan setiausaha perhubungannya Datuk Azhar Ibrahim berjaya menggagalkan satu lagi projek pelaburan asing yang bakal bertapak di Pulau Pinang.

Dalam kenyataan Datuk Azhar Ibrahim di satu akhbar berbahasa Melayu baru-baru ini, beliau telah menyeru kerajaan pusat agar membatalkan projek jambatan Pulau Pinang yang kedua kerana Barisan Nasional dan Umno tidak lagi memerintah Pulau Pinang di mana ia akan menyebabkan kos projek tersebut meningkat.

Atas daya usaha Datuk Azhar Ibrahim untuk pembatalan projek jambatan kedua tersebut, sebuah syarikat Korea Selatan yang pada mulanya merancang untuk bertapak di Batu Kawan di Seberang Perai di mana jambatan baru itu akan menghubungkan, telah menarik balik hasrat pelaburannya atas alasan keadaan yang tidak stabil berikutan kenyataan Datuk Azhar tersebut.
Oleh kerana inisiatif berterusan Datuk Azhar untuk mensabotaj peluang pelaburan di Pulau Pinang, keadaan ekonomi di negeri ini dijangka berada di paras lembap dan pada masa yang sama peluang pekerjaan untuk rakyat akan menjadi lebih tipis berikutan kurangnya kemasukan pelaburan asing yang baru.

Ingin kami tahu, sampai bilakah Umno Pulau Pinang beserta dengan Datuk Azhar Ibrahim akan mendendami dan menyalahkan rakyat Pulau Pinang atas kekalahan BN pada pilihanraya umum yang lalu.

Apakah Umno Pulau Pinang dan Datuk Azhar Ibrahim masih degil dan enggan menerima hakikat serta mengakui bahawa mereka kalah akibat sikap bongkak, sombong, angkuh dan identiti perkauman mereka yang kuat?

Apakah rancangan Umno Pulau Pinang dan Datuk Azhar Ibrahim seterusnya untuk melihat ekonomi Pulau Pinang runtuh dan seterusnya menjadi mundur bagi dijadikan modal politik mereka di dalam pilihanraya yang akan datang? Mengorbankan rakyat dan bangsa mereka sendiri bagi mencapai tujuan politik mereka yang jijik ini?

Di manakah Pengerusi BN Pulau Pinang dan bekas ketua menteri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon semasa Umno Pulau Pinang dan Datuk Azhar Ibrahim mengorak langkah untuk mensabotaj ekonomi Pulau Pinang? Adakah Tan Sri Dr Koh takut dan tidak berani membantah tindakan mereka itu yang bakal menghuru-harakan negeri ini dengan tindakan jahat mereka?
Setelah cubaan rampasan kuasa di Perak gagal, apakah Datuk Azhar akan merancang cubaan seumpama ini di Pulau Pinang pula? Apakah keselamatan di Pulau Pinang akan terjamin selagi Umno Pulau Pinang masih wujud di negeri ini?

Adakah Umno Pulau Pinang akan menggunakan isu perkaumannya untuk melancarkan pemberontakan terhadap kerajaan negeri di masa yang terdekat?

No comments: