Thursday, January 14, 2010

Polis Selangor ancam serang Guan Eng

Polis Selangor semalam mengancam untuk menghantar sepasukan polis ke Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang untuk menyerbu pusat pentadbiran kerajaan negeri tersebut bagi menahan Ketua Menteri dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Guan Eng sebelum ini enggan memberikan kenyataan beliau kepada polis berhubung dengan ucapan beliau di dalam Konvensyen Pakatan Rakyat pada tahun lalu yang mengatakan bahawa Teoh Beng Hock telah mati dibunuh kerana pihak polis telah sehingga kini gagal membuktikan bahawa ada laporan polis dibuat terhadap Guan Eng berhubung dengan ucapan beliau itu.

Menurut ketua polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar, mereka tidak akan mengalah dan akan mengusahakan penangkapan Guan Eng dengan seberapa segera yang boleh. Satu pasukan polis dijangka akan digerakkan ke Pulau Pinang tidak lama lagi bagi menyerbu pusat pentadbiran kerajaan negeri tersebut yang terletak di Komtar.

Kita cabar Datuk Khalid, kalau beliau berani mengerakkan pasukan bersenjatanya untuk menyerang Pulau Pinang, kita akan serang balas!

Tak cukup pegawai polis untuk memerangi serangan pengganas terhadap gereja-gereja di seluruh negara, tetapi mereka ada pasukan-pasukan yang mencukupi untuk menyerang dan menangkap Penasihat PKR dan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan kini sedang bersedia untuk menyerang Pulau Pinang bagi menangkap Guan Eng.

Polis Umno yang Cukup Keji dan Kejam!

No comments: