Monday, August 31, 2009

Siasat Mahyuddin Manaf dan agenda keganasannya

Berikutan berlakunya insiden tunjuk perasaan perkauman yang dianjurkan oleh jawatankuasa bertindak Seksyen 23 Shah Alam (yang tidak sah dan tiada pendaftaran) yang dipengerusikan oleh Mahyuddin Manaf, kami ingin menyeru pihak berkuasa agar menjalankan penyiasatan yang lebih mendalam dengan segera bagi mengelakkan tercetusnya pergaduhan kaum yang kemungkinan boleh berlaku.

Ini adalah kerana tunjuk perasaan tersebut yang dipimpin sendiri oleh Mahyuddin Manaf itu turut mempamerkan kepala lembu sebagai membantah cadangan pembinaan sebuah kuil Hindu di kawasan tersebut. Mahyuddin Manaf dan kumpulannya seolah-olah menghina agama Hindu dan masyarakat India.

Kami juga menyeru agar pihak berkuasa tampil ke hadapan dengan segera dan mengambil tindakan terhadap Mahyuddin Manaf dan kumpulannya yang berkemungkinan juga mempunyai hubungan dan kaitan dengan kumpulan-kumpulan pengganas serantau seperti Al-Qaeda, JI dan sebagainya bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini yang bakal berlaku seperti kegiatan pengeboman dan pembunuhan.

Pihak berkuasa harus ingat bahawa Mahyuddin Manaf dan kumpulannya telah mengancam satu pertumpahan darah sewaktu tunjuk perasaan itu diadakan baru-baru ini.

No comments: