Tuesday, March 23, 2010

Perkasa dubur Umno

Perkasa yang dipelopori oleh seorang ahli parlimen bebas Datuk Ibrahim Ali adalah merupakan sebuah pertubuhan perkauman pelampau yang bertujuan untuk menggugat keharmonian hidup masyarakat Malaysia yang berbilang kaum dengan agenda-agenda perkaumannya yang sering menonjolkan keganasan dan ancaman terhadap kaum-kaum yang lain.

Perkasa yang dinaungani oleh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad juga dianggap sebagai dubur Umno. Kenapa kita berkata demikian? Ini adalah kerana kami dapati Perkasa sebenarnya adalah sebuah pertubuhan sub-kontrak Umno. Umno seolah-olahnya telah memberikan kontrak agenda perkauman dan ketuanannya kepada Perkasa bagi mengelakkan kemarahan parti-parti komponen BN yang lain, seperti MCA, MIC, Gerakan, PPP, SUPP, PBS, LDP, PRS, Upko dan sebagainya.

Umno bertindak demikian kerana tidak mahu menyakiti rakan-rakannya di dalam gabungan BN. Umno bertindak demikian bagi menunjukkan kepada umum bahawa bukannya mereka yang perkauman tetapi Perkasa.

Perkasa seolah-olahnya telah ditugaskan oleh Umno untuk membangkitkan kemarahan masyarakat Melayu kononnya parti-parti yang bergabung di dalam Pakatan Rakyat telah mengkhianati "bangsa" dan "agama". Perkasa ditugaskan agar memastikan kemarahan masyarakat Melayu menjadi ketara, lantas daripada itu kembali menyokong Umno di dalam pilihanraya yang akan datang.

Inilah hakikat sebenarnya, Umno yang memasak dan makan yang sedap dan setelah makanannya dihadamkan, akan sampai ke duburnya iaitu Perkasa untuk dipernajiskan kepada umum, iaitu untuk memastikan rakyat pecah belah dan perpaduan tidak tercapai.

No comments: