Sunday, March 14, 2010

Hishammuddin hidapi "barah otak" yang teruk!


Menteri dalam negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein dipercayai menghidapi "barah otak" yang begitu teruk sehingga beliau tidak dapat membezakan siapakah yang bersalah dan siapa yang tidak.

Yang betul-betul bersalah sehingga mengancam keselamatan dan kestabilan negara itu, beliau mengucapkan tahniah dan mengalu-alukan perbuatannya, manakala mereka yang melaporkan "adalah difahamkan bahawa" telah dikenakan tindakan yang keras dan kemungkinan permit syarikat tersebut akan digantung.

Apakah ini keadilan yang sewajarnya? Tindakan menteri dalam negeri ini bagaikan seorang banjingan yang tidak waras ataupun beliau sengaja berbuat demikian bagi memelihara dan menjaga nama baik anjing suruhannya itu yang kini menguasai pasukan keselamatan negara ini.

Apabila Utusan Malaysia melapor dan menyiarkan ratusan berita yang kurang tepar, berat sebelah, berbohong, menfitnah sehingga hampir mencetuskan keganasan kaum, perpecahan, rusuhan, serta menghasut orang ramai agar bertindak ganas, huru-hara, tunjuk perasaan perkauman dan menyebabkan seorang pegawai tinggi kerajaan negeri Selangor ditahan di bawah ISA atas sebab dan kesalahan yang tidak pernah beliau lakukan, editorial mereka disanjung tinggi oleh pihak kementerian dalam negeri, malah ketua pengarang Utusan dianugerahi pula dengan satu lagi gelaran Datuk.

Akan tetapi, apabila akhbar China Press melaporkan bahawa Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hasan dilaporkan "akan meletakkan jawatan" suatu sumber yang dibocorkan oleh seorang konstabel polis di Bukit Aman, kementerian dalam negeri dengan segera mengemukakan surat tunjuk sebab kepada China Press kerana "pembohongan" tersebut.

Binatang yang betul-betul ganas dan mengancam keselamatan negara pula tidak diambil tindakan malah diperlihara dengan baik dengan suapan daging khinzir pada setiap hari, manakala mereka yang hanya melaporkan apa yang disalurkan oleh pihak berkuasa itu sendiri diambil tindakan sehingga mengancam akan menutup syarikat tersebut.

Inilah "keadilan" rupa-rupanya. Banjingan betul si Hisham ini!

No comments: