Saturday, February 6, 2010

Keganasan NGO Umno di Pulau Pinang

Keganasan yang ditonjolkan oleh beberapa badan bukan kerajaan (NGO) yang mempunyai kait rapat dengan Umno jelas menunjukkan mereka seolah-olah sangat membenci dan sukakan tindakan yang ganas bagi menyelesaikan isu-isu yang berbangkit.

Tunjuk perasaan dan laungan slogan perkauman dan kebencian yang dilakukan oleh ahli-ahli dan penyokong-penyokong Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang (DPMPP), Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) dan Perkasa di hadapan pusat pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang semalam dengan patung ketua menteri dibakar di khalayak ramai tidak menunjukkan yang mereka ini adalah orang-orang yang bertamadun, tetapi sebaliknya hanya membuktikan kepada umum yang mereka ini hanyalah golongan samseng jalanan yang tidak berakal.

Dan kemungkinan mereka hanya bertubuhkan badan manusia tetapi di dalamnya tidak. Penonjolan sikap ganas dan kebencian mereka terhadap kaum-kaum lain tidak menunjukkan mereka adalah umat Islam yang sebenarnya. Mereka mahukan peperangan, mereka mahukan keganasan, mereka mahukan keagungan untuk keturunan mereka, mereka mahu menindas kaum yang lain, mereka mahukan ketuanan dan mereka mahu menjadi perkasa.

Semua umat manusia adalah sama dari segi taraf dan darjat. Sebenarnya tidak wujud langsung taraf ataupun darjat dari segi keagamaan, biar mana sekalipun ugama yang kita anuti. Sebenarnya ketuanan dan ketinggian taraf atau darjat ini hanyalah ciptaan segelintir manusia yang berkepentingan diri serta berkuasa agar kuasa mereka dapat dikekalkan selama-lamanya.

Dan segelintir manusia yang berkepentingan diri serta berkuasa itu adalah Umno, DPMPP, GPMS dan Perkasa. Apabila mereka merasa diri mereka akan mengalami kekalahan dan hilang pengaruh, mereka akan mengganas bagi menakut-nakutkan rakyat agar terus menyokong mereka.

No comments: