Tuesday, February 2, 2010

Kenyataan PCM bagaikan satu mimpi

Dakwaan naib presiden Parti Cinta Malaysia (PCM) Huan Cheng Guan bahawa terdapat 1,000 ahli DAP akan menyertai PCM tidak lama lagi adalah merupakan mimpi beliau semata-mata.

Sewaktu Huan masih berada dalam Gerakan sebagai naib presiden, beliau pernah mendakwa bahawa lebih daripada 2,000 ahli Gerakan akan keluar parti bersama beliau sekiranya beliau keluar dari Gerakan pada masa itu, tetapi hanya beberapa orang sahaja yang mengikut jejak beliau untuk meninggalkan Gerakan dan menyertai PCM.

Para penyokong kuat Huan sebelum ini, seperti Oh Tong Keong, Beh Kim Hee, A.Mohan, Jimmy Choo dan banyak lagi masih berada dalam Gerakan sehingga kini.

Mungkinkah Huan telah diupah dan diarah oleh pihak-pihak yang tertentu bagi memporak-perandakan keadaan politik di negara ini dengan membuat kacau di dalam Barisan Nasional (BN) dan memecahbelahkan Pakatan Rakyat (PR).

Apakah agenda Huan sebenarnya di dalam arena politik di Pulau Pinang melalui peranan barunya sebagai naib presiden PCM yang baru dibentuk, sehingga beliau sanggup bertindak begitu "murah" untuk sesuatu pihak?

No comments: