Thursday, May 27, 2010

Seorang lagi AJK Pusat MIC bangkang Samy Vellu

Tanpa gentar, seorang lagi ahli jawatankuasa (AJK) pusat MIC P Palaniappan tampil ke depan menghentam presiden partinya, Datuk Seri S Samy Vellu hari ini, yang bakal menyaksikan satu lagi pemecatan setelah timbalan ketua pemuda dan dua orang ahli jawatankuasa pusat menerima padah tersebut.

Kata
nya, beliau sedih dan kesal dengan tindakan Samy Vellu memecat beberapa pemimpin parti India itu sebelum ini kerana mengkritik kepimpinannya.

Dalam sidang media itu, beliau ditemani dua pemimpin MIC bahagian yang turut berkongsi pandangan yang sama iaitu Datuk S Kumar (Dusun Tua) dan M Karunanidhi (Klang).

Nampaknya pemberontakan di kalangan ahli dan pemimpin di dalam parti tersebut mula menular ke peringkat akar umbi dan dipercayai Samy Vellu dan para penyokongnya telah mula merasai bahang penentangan terhadap kekuasaan mereka yang telah bertapak di dalam parti tersebut beberapa dekad yang lalu.

Jadi apakah tindakan Samy seterusnya? Pecat seorang lagi dan sekiranya seorang lagi tampil ke hadapan untuk bersemuka dengan Samy, maka dia akan juga dipecat.

Dan jikalau dibiarkan, siri pemecatan ini akan berterusan sehingga keahlian MIC menjadi tin kosong. MIC sudah tidak lagi relevan di kalangan masyarakat India seperti dahulu. MIC sekarang hanyalah sebuah parti bangsawan India yang hanya mementingkan golongan kaum India yang kaya raya.

Adalah membuang masa untuk terus membangkang Samy Vellu kerana adalah merupakan satu kenyataan bahawa MIC selama ini milik Samy dan bukannya untuk masyarakat India. MIC adalah alat peribadi milik Samy Vellu.

Oleh yang demikian, semua ahli-ahli MIC adalah diseru agar keluar dari parti tersebut secara beramai-ramai kerana parti tersebut telahpun menjadi sebuah pertubuhan politik peribadi seseorang pemimpin.

Janganlah berdamping dengan MIC lagi!

No comments: