Monday, November 16, 2009

Kerajaan Umno Negeri Perak tetap tidak sah dan haram!

Kerajaan Pemberontak Negeri Perak yang diterajui oleh Umno sejak awal bulan Februari yang lalu tetap merupakan sebuah kerajaan haram, tidak sah dan melanggari perlembagaan negeri kerana mereka ini memperoleh kuasa melalui satu siri pemberontakan dan rampasan kuasa yang menggulingkan kerajaan negeri yang dipilih oleh rakyat.

Makluman dan kenyataan oleh beberapa pemimpin negara-negara jiran juga jelas telah memberikan kenyataan mereka bahawa mereka tidak akan mengiktiraf kedudukan kerajaan pemberontak negeri Perak yang kini sedang berfungsi.

Kata presiden Umno Najib Razak baru-baru ini bahawa mereka akan memenangi pilihanraya yang akan datang. Persoalannya adalah kenapa mereka tidak berani membubarkan DUN Perak dan mengadakan semula pilihanraya di negeri tersebut bagi membuktikan bahawa mereka ini "benar-benar" mempunyai sokongan daripada rakyat tetapi sebaliknya menyembunyikan diri mereka di belakang Istana Kinta dan asyik mempergunakan nama Raja-raja Melayu.

Kenapa asyik menyebut, "sesiapa yang mengengkari Umno bermakna mereka mengengkari Raja dan menderhaka"? Siapakah yang menderhaka kepada Raja-raja Melayu selama ini?

Jika ketua pemberontak Dr Zambry Abd Kadir dan para exco pemberontaknya mempunyai sifat kelelakian yang sejati, buktikan di dalam arena pilihanraya dan bubarkan DUN Perak sekarang juga! Jangan berdolak-dalih dengan pelbagai alasan-alasan, keselamatan, undang-undang, mahkamah dan sebagainya. Rakyat negeri Perak bukannya bodoh dan boleh dipermainkan sewenang-wenangnya.

Kerajaan negeri Perak sekarang tetap merupakan sebuah Kerajaan Pemberontak dan kedudukan dan taraf sedemikian akan tetap kami pertahankan sehingga Dr Zambry bersetuju membubarkan DUN Perak bagi memberikan laluan kepada pilihanraya baru.

Jangan kita sokong ataupun memberikan laluan mudah untuk Kerajaan Pemberontak Negeri Perak yang diterajui oleh Umno.

No comments: