Wednesday, October 7, 2009

KDN halang akhbar lapor penggantungan Isa

Kementerian Dalam Negeri (KDN) dilaporkan telah memberikan arahan dan amaran secara lisan kepada semua akhbar berbahasa Cina agar tidak melaporkan isu penggantungan Tan Sri Isa Samad daripada Umno akibat daripada salahlaku dan penglibatan beliau di dalam politik wang di dalam pemilihan parti yang lalu.

Arahan daripada KDN ini adalah untuk memberikan laluan kepada Isa Samad untuk bertanding di dalam pilihanraya kecil Bagan Pinang tanpa kes penggantungan tersebut diungkitkan yang boleh menjejaskan peluang kemenangan beliau.

Perbuatan KDN ini jelas telah melanggar hak asasi kemanusiaan, prinsip demokrasi, hak kebebasan bersuara dan memberi pendapat dan kesamarataan. Ini juga jelas bahawa Umno telah menyalahgunakan kuasa dengan mempergunakan jentera kerajaan seperti KDN untuk menutup kes-kes rasuah di dalam parti mereka di masa lampau.

Walaupun Umno dan KDN berjaya berbuat demikian, kami pasti rakyat telah mengetahui semua perbuatan yang dilakukan oleh Isa Samad selama ini. Rakyat juga telah lama mengetahui akan pembohongan demi pembohongan yang dilakukan oleh Umno terhadap rakyat selama ini.

Oleh yang demikian, sekiranya anda menentang rasuah, menentang penyalahgunaan kuasa, menentang kezaliman, menentang ketidakadilan dan sebagainya, janganlah mengundi BN-Umno di dalam pilihanraya kecil Bagan Pinang yang akan datang.

Mengundi untuk BN-Umno adalah bermaksud mengundi untuk menguatkuasakan rasuah, penyalahgunaan kuasa, kezaliman dan ketidakadilan. Dan sekiranya rakyat tersalah pilih, maka dikuatiri negara kita ini tidak akan dapat maju ke hadapan kerana sumber kekayaan kita akan habis digondol dan ditelan oleh para pemimpin BN-Umno yang bernafsukan perbuatan yang amat berdosa ini.

Tolak BN-Umno dengan sepenuhnya!

No comments: